Inter Europol oficjalnie polskim rodzynkiem w World Endurance Championship

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Inter Europol oficjalnie polskim rodzynkiem w World Endurance Championship

Inter Europol oficjalnie polskim rodzynkiem w World Endurance Championship
Inter Europol oficjalnie polskim rodzynkiem w World Endurance ChampionshipGabi Tomescu/focuspackmedia.com
Choć team zapowiedział to z wyprzedzeniem, to mamy oficjalne potwierdzenie od FIA: Inter Europol będzie reprezentować Polskę w sezonie 2023 w serii wyścigów długodystansowych. Jakub Śmiechowski jest jedynym zgłoszonym dotąd polskim kierowcą.

FIA ogłosiło właśnie listę teamów i kierowców przed sezonem 2023 World Endurance Championship. Począwszy od 1000 Miles of Sebring (17 marca) ścigać się będzie 38 załóg. Zdecydowanie najciekawiej zapowiada się flagowa kategoria, bowiem wśród hypercarów konkurencja rośnie bardzo znacząco – z czterech załóg w zeszłym roku do aż 13.

Na trasie zobaczymy bolidy od wielkich producentów (Ferrari 499P, Porsche 963, Cadillac V-LMDh) oraz mniejszych stajni (Vanwall czy Glickenhaus). Broniąca tytułu Toyota nie przewiduje zmian w składzie swoich dwóch załóg. W najwyższej kategorii zabraknie za to Aline, które w minionym sezonie jako jedyne goniło Toyotę.

Inter Europol chce powalczyć w LMP2

W drugiej kategorii chętnych do startu jest mniej niż rok temu – 11 zamiast 13. Ponieważ na liście nie ma ARC Bratislava, jedynym teamem z naszej części Europy jest polski Inter Europol. Polacy potwierdzili dalszą walkę w tej kategorii już w zeszłym roku, teraz mamy oficjalne potwierdzenie od FIA. Na razie jednak Oreca 07 w zielonych barwach ma tylko dwóch potwierdzonych kierowców: Jakuba Śmiechowskiego i Fabio Scherera.

Ktokolwiek usiądzie za kierownicą jako trzeci, będzie mierzył się z bardzo ciekawą konkurencją. Do zawodów przystępuje 19-letnia Doriane Pin, która miała doskonały sezon 2022 i przyznała, że dojrzała już do poważnych zawodów. Francuzka będzie kierować Oreką zespołu Prema, w którym (wówczas z patronatem Orlenu) startował w zeszłym sezonie Robert Kubica.

W ostatniej kategorii, LMGTE Am, liczba uczestników będzie rekordowa (14 zamiast 13), choć wciąż zapowiada się rywalizacja dwóch wielkich marek. Aż 10 aut to Porsche (sześć) i Ferrari (cztery). W zeszłym roku do nich należało nie tylko podium, ale pierwszych siedem miejsc. Czy trzy Aston Martiny czy jedna Corvette tym razem nawiążą walkę?

Kalendarz tegorocznych zawodów World Endurance Championship różni się od poprzedniego dodaniem siódmego wyścigu, w portugalskim Algarve. Szczególny będzie jednak start podczas 24-godzinnego maratonu w Le Mans, bowiem wyścig obchodzi w tym roku swoje stulecie.

Lista zawodów cyklu WEC 2023

1000 Miles of Sebring – 17 marca

6 Hours of Portimão – 16 kwietnia

6 Hours of Spa-Francorchamps – 29 kwietnia

24 Hours of Le Mans – 10-11 czerwca

6 Hours of Monza – 9 lipca

6 Hours of Fuji – 10 września

8 Hours of Bahrain – 4 listopada