Kubica, który 7 grudnia skończył 40 lat, przedłużył pod koniec listopada umowę na kolejny sezon. Jego partnerami w zespole będą w tym roku Chińczyk Yifei Ye oraz nowy kierowca w teamie, 25-letni Brytyjczyk Phil Hanson.
Krakowianin do AF Corse trafił w poprzednim sezonie. To prywatny włoski team startujący Ferrari 499P z numerem 83. W edycji FIA WEC 2024 zespół zajął w klasyfikacji końcowej dziewiątą pozycję. Kierowcy mieli sporego pecha, w najważniejszym starcie w sezonie - 24-godzinnym wyścigu w Le Mans - z powodu awarii układu napędowego musieli się wycofać po 20 godzinach jazdy.
Sezon zatem nie był zbyt udany, choć w kilku wyścigach Kubica i jego dwaj partnerzy zajmowali na mecie lepsze pozycje niż dwa fabryczne teamy Ferrari.
W tym roku Polak będzie startował tylko w World Endurance Championship. Rok temu rywalizował także w European Le Mans Series, gdzie po raz drugi w karierze wywalczył tytuł mistrza świata w kategorii LMP2. Jego partnerami w teamie byli wtedy Szwajcar Louis Deletraz i 20-letni Brytyjczyk Jonny Edgar.
Wcześniej Krakowianin przez kilka lat jeździł w Formule 1, w której odniósł jedno zwycięstwo na torze w Montrealu. Próbował sił także w rajdach i właśnie na jednym z nich we Włoszech w 2011 roku miał poważny wypadek, który przekreślił jego dobrze zapowiadającą się karierę w F1. W 2019 roku powrócił na jeden sezon do tego cyklu, ale bez sukcesów. Był także kierowcą rezerwowym i testowym.
Później startował również m.in. w wyścigach DTM, został rajdowym mistrzem świata w klasie WRC2. W ostatnich latach rywalizuje głównie w wyścigach długodystansowych. W sezonie 2023 z belgijskim zespołem WRT sięgnął po mistrzostwo świata WEC w kategorii LMP2.
W ubiegłym sezonie zespół AF Corse z Kubicą w składzie wygrał w klasie Hypercar 6-godzinny wyścig długodystansowych mistrzostw świata na torze w amerykańskim Austin. Dzięki temu Polak jest obecnie trzecim kierowcą wyścigowym na świecie, który triumfował w F1 i WEC. Obok niego taki sukces mają na koncie Hiszpan Fernando Alonso i Australijczyk Mark Webber.
W tym roku po raz trzynasty w historii odbędą się FIA World Endurance Championship 2025, organizowane przez Federation Internationale de l’Automobile (FIA) i Automobile Club de l’Ouest (ACO). W sezonie startować będą prototypy i grand tourery podzielone na dwie kategorie: Hypercar i LMGT3. Sezon rozpocznie się wyścigiem na torze Losail, a zakończy na torze w Bahrajnie.
FIA w tym roku nie wprowadzila żadnych znaczących zmian regulaminowych. Oprócz pojawienia się nowej ekipy Astona Martina i rezygnacji Lamborghini i Isoty Fraschini, wprowadzono jedynie obowiązek posiadania przez producentów dwóch aut w głównej kategorii. Nie można zatem uczestniczyć we wszystkich rundach z jednym samochodem. Ta decyzja była dość mocno krytykowana, gdyż zwiększa koszty utrzymania zespołów, które i tak są poważne.
Pierwsza runda w Katarze zostanie rozegrana na Losail International Circuit. Okrążenie toru liczy 5 419 m i ma 16 zakrętów. Najdłuższa prosta ma 1068 metrów, kierunek jazdy jest zgodny z ruchem wskazówek zegara.
Sezon 2025 ma, podobnie jak rok temu, osiem rund. Jest w nim jeden wyścig 24-godzinny, także jeden 10- i 8- godzinny oraz pięć 5-godzinnych.
Na liście startowej Hypercar jest 18 teamów. W ekipie Cadillac Hertz Team Jota jednym z kierowców będzie mistrz świata F1 z 2009 roku Brytyjczyk Jenson Button, jest też kilku innych byłych zawodników Formuły 1.
W czwartek w Katarze o godz. 15 rozpoczną się kwalifikacje, natomiast w piątek wyścig wystartuje o 12 czasu polskiego.
Program FIA WEC 2025:
26-28 lutego: 1812 km Katar
18-20 kwietnia: 6 godzin Imola (Włochy)
8-10 maja: 6 godzin Spa-Francorchamps (Belgia)
12-15 czerwca: 24 godziny Le Mans (Francja)
11-13 lipca: 6 godzin Sao Paulo (Brazylia)
7 września: 6 godzin Lone Star Le Mans (USA)
28 września: 6 godzin Fuji (Japonia)
8 listopada: 8 godzin Bahrajn.