Zarówno F1, jak i FIA stwierdziły, że niezbędne oceny sportowe, techniczne i handlowe zostały zakończone, co oznacza, że cykl będzie miał więcej niż 10 zespołów po raz pierwszy od 2016 roku.
Na dodanie 11. zespołu czekano od dawna. Amerykańska organizacja sportów motorowych Andretti dostała zielone światło od FIA, ale w ubiegłym roku jej zgłoszenie zostało zablokowane przez Formułę 1.
Doprowadziło to do zmiany przywództwa – były kierowca Formuły 1 Michael Andretti wycofał się, a proponowana drużyna całkowicie zrezygnowała z jego nazwiska, stając się zespołem Cadillac wspieranym przez General Motors.
Zaangażowanie GM było ważnym czynnikiem, dzięki któremu F1 ostatecznie wyraziła zgodę, a amerykańska organizacja zobowiązała się do opracowania własnej jednostki napędowej do 2028 roku; przez pierwsze dwa sezony ich silniki będą dostarczane przez Ferrari.